onsdag 11. februar 2015

Hekleprosjekt - gulvmatte

Endelig er gulvmatten min ferdig.
Dette er det første hekleprosjektet mitt fra boken Heklelyst. Jeg har heklet en herlig gulvmatte i garnet Lima fra drops, det er 65% ull og 35% alpakka. Det garnet som står i oppskriften er Dale Hubro, men jeg hadde så lyst å starte at jeg tok det jeg hadde. Tenk så deilig å sette føttene ned på den varme gode matten i stedet for ett iskaldt gulv når man stiger ut av sengen. Denne matten skal få bo på gjesterommet, så har jeg lyst hekle tilsvarende i blått og grått til soverommet vårt.
Noen bilder av matten skal dere selvsagt også få se.

Herlig spill fra flere ulike toner brun


En god størrelse på matten som er heklet i staver.


Den ytterste kanten består av fastmaske og luftmasker og kalles en picoter. En fin avslutning som gir litt ekstra fint preg på gulvmatten.




Heklelyst er en fantastisk bok som jeg var heldig å få til jul. Inneholder oppskrifter til alt fra interiør til babyplagg, og gensere, luer og lignende til voksne. Det er også endel teknikker beskrevet mot slutten.





1 kommentar:

  1. Denne ble kjempefin og helt sikkert deilig og varmt å trø på på kalde morgener!
    :) Karen Elise

    SvarSlett

Så koselig at du legge igjen ett spor i bloggen min, utrolig kjekt med tilbakemeldinger. - Klem Mari -